ΜΑΖΕΜΕΝΑ ΑΠΟ ΔΩ ΚΙ ΑΠΟ ΚΕΙ
6. Έξη εφευρέτες που πέθαναν από την ίδια τους την ανακάλυψη
Οι εφευρέσεις έχουν αποτελέσει μοχλό της
οικονομικής ανάπτυξης και της αύξησης της παραγωγικότητας για την ανθρωπότητα,
ωστόσο όλως περιέργως κάποιες από αυτές ήταν μοιραίες για τους ίδιους τους
δημιουργούς τους.
1. Ο συνιδρυτής της της «Stanley Motor Carriage
Company» σκοτώθηκε όταν το αυτοκίνητο που εφηύρε συγκρούστηκε με έναν σωρό από
ξύλα.
Συγκεκριμένα, ο Φράνσις Εντγκαρ Στάνλεϊ και ο αδελφός του Φρίλαν Οσκαρ Στάνλεϊ κατασκεύασαν το πρώτο
ατμοκίνητο αυτοκίνητο το 1896, ενώ το
1906 έσπασαν το παγκόσμιο ρεκόρ
ταχύτητας. Το 1919, ο Φράνσις έτρεχε με το όχημά του, αλλά
προκειμένου να αποφύγει ένα εμπόδιο στον δρόμο του, συγκρούστηκε με ένα σωρό από ξύλα, και το αυτοκίνητο ανετράπη,
με αποτέλεσμα να βρει τον θάνατο.
2. Ο επιβάτης του πρώτου αερόστατου πέθανε ενόσω
διέσχιζε τη Μάγχη.
Συγκεκριμένα, ο Ζαν-Φρανσουάζ Πιλάτρ ντε Ροζιέ ήταν με τον Μαρκί ντ' Αρλάντ ο πρώτος που ταξίδεψε με
αερόστατο το 1873. Ωστόσο, δύο άλλοι
πρωτοπόροι πρόλαβαν τους δύο άνδρες και ήταν εκείνοι που διέσχισαν τη Μάγχη με
αερόστατο. Ο ντε Ροζιέ προκειμένου να
μπει κι εκείνος στο πάνθεον αυτών που διέσχισαν με αερόστατο τη Μάγχη, έφτιαξε το δικό του, το οποίο όμως παρουσίασε
βλάβη στη διαδρομή, με αποτέλεσμα να πέσει και ο ντε
Ροζιέ να σκοτωθεί.
3. Ο επικεφαλής των ναυτικών αρχιτεκτόνων που
σχεδίασαν και κατασκεύασαν τον Τιτανικό ήταν στο κρουαζιερόπλοιο, όταν αυτό
βυθίστηκε.
Ο Τόμας
Αντριους σχεδίασε το πλοίο και ήταν αυτός που πρότεινε ο Τιτανικός να έχει «τουλάχιστον 46 σωσίβιες λέμβους». Τελικώς, μόνο 20 προστέθηκαν, παρά τη συμβουλή του Αντριους, ο οποίος πέρασε τις τελευταίες του
στιγμές βοηθώντας τους επιβάτες να επιβιβαστούν στις λέμβους, έπειτα από αυτό,
μάρτυρες είπαν ότι τον είδαν να
κατευθύνεται στο σαλόνι καπνιζόντων της πρώτης θέσης. Το πτώμα του δεν βρέθηκε ποτέ.
4. Ενας Αυστριακός εφευρέτης πραγματοποιούσε
δοκιμές σε έναν πύραυλο, όταν τελικά εξερράγη.
Συγκεκριμένα, ο Μαξ Βάλιε ενδιαφερόταν στο να εξελίξει την επιστήμη γύρω από
τους πυραύλους με σκοπό να ξεκινήσει τις
διαστημικές πτήσεις. Το 1928
δημιούργησε το πυραυλικό αυτοκίνητο το οποίο έφτανε σε επιτάχυνση τα 145 μίλια την ώρα. Εναν χρόνο αργότερα
κατασκεύασε και το πυραυλικό έλκηθρο του οποίου η επιτάχυνση έφτασε τα 250 μίλια την ώρα. Το 1930 ξεκίνησε ένα πείραμα με πυραύλους από
υγρό υλικό που λειτουργούσε ως προωθητικό, με την προοπτική κάποτε να καταλήξει
στην κατασκευή ενός πυραυλικού αεροσκάφους. Η
έκρηξη κατά τη διάρκεια των πειραμάτων ήταν μοιραία για τον Βάλιε.
5. Η Μαρί Κιουρί που τιμήθηκε με δύο βραβεία
Νόμπελ Φυσικής και Χημείας, πέθανε αργότερα από την υπερβολική έκθεση σε
ραδιενέργεια.
Η Μαρί
Κιουρί τιμήθηκε για την ανακάλυψη του ραδίου και του πολωνίου, αλλά και
για αμέτρητες ακόμα ανακαλύψεις σχετικές με την ραδιενέργεια. Ακόμα και η λέξη ραδιενέργεια είναι εφεύρεση της ίδιας. Η
εξέλιξη του έργου της οδήγησε στην ανάπτυξη των ακτίνων
Χ. Ηταν η πρώτη γυναίκα στην ιστορία των βραβείων που απέσπασε βραβείο Νόμπελ. Τελικά, πέθανε το 1934
από λευχαιμία η οποία προκλήθηκε από την υπερβολική έκθεση στην
ακτινοβολία.
6. Ο λεγόμενος «ιπτάμενος ράφτης» πέθανε αφότου
χρησιμοποιώντας ρούχα τα οποία είχε ο ίδιος ράψει για να μοιάζουν με
αλεξίπτωτο, πήδηξε από τον πύργο του Αϊφελ.
Συγκεκριμένα, ο Franz Reichelt σχεδίασε κι έραψε τη «στολή αλεξίπτωτο» και για
να δοκιμάσει αν όντως λειτουργούσε ως αλεξίπτωτο. Τελικά, το άλμα του το 1912
ήταν salto mortale.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου